
Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji
14 września 2007, 17:26Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).

Teleportacja awatarów
9 lipca 2008, 10:15Twórcy Second Life, firma Linden Labs, we współpracy z IBM-em opracowali serię kompatybilnych awatarów, które mogą "żyć" w wirtualnych światach obu firm. Przedsiębiorstwa poinformowały, że udało im się dokonać "teleportacji" wirtualnych postaci z IBM-owskiego świat OpenSim na serwery Second Life Preview.

Rusza się on, ruszam się i ja
7 sierpnia 2009, 09:22Tworząc w wirtualnym świecie Second Life awatar, który jest szczupły i aktywny fizycznie, sami stajemy się zdrowsi i sprawniejsi – twierdzą badacze z RTI International. Bazując na wynikach wstępnych badań, sądzimy, że użytkownicy wirtualnego świata dostosowują swoją tożsamość, by była spójna z awatarem – przekonuje metodolog Elizabeth Dean.

Sir David Attenborough zadebiutował na Instagramie. Zachęca, by do niego dołączyć i razem inspirować zmiany
25 września 2020, 11:11Sir David Attenborough, sławny brytyjski biolog, popularyzator wiedzy przyrodniczej i podróżnik, zadebiutował na Instagramie. Za jego pośrednictwem chce rozpowszechniać swój przekaz w zakresie ochrony środowiska. Wykonuję ten ruch, ponieważ, jak wszyscy wiemy, Ziemia ma kłopoty. Kontynenty płoną, lodowce topnieją, rafy koralowe umierają [...]. Ta lista ciągnie się dalej.

Powstaje polska baza „genetycznych kodów kreskowych” zwierząt
16 grudnia 2021, 13:19Już około 7,5 tys. sekwencji, reprezentujących ponad 1,3 tys. gatunków zwierząt liczy biblioteka barkodów DNA, czyli tzw. genetycznych kodów kreskowych dla Polski, którą tworzą naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego w ramach członkostwa w międzynarodowej sieci badawczej.

Uświadamianie przez 'wywoływanie' na zimno
28 czerwca 2013, 17:21Shine (Safer Homes In NZ Everyday), organizacja przeciwdziałająca przemocy domowej w Nowej Zelandii, nawiązała współpracę z agencją reklamową Whybin/TBWA. Po burzy mózgów powstały podkładki pod piwo ze zdjęciem wydrukowanym za pomocą termoaktywnego tuszu. Gdy postawi się na nich zimną butelkę albo kufel, na twarzy kobiet i dzieci pojawiają się siniaki.
Wirtualna ambasada
31 stycznia 2007, 11:20Szwecja będzie pierwszym krajem, który otworzy wirtualną ambasadę. Placówka dyplomatyczna powstanie w popularnej grze Second Life.

Biodiversity Genomics Europe udokumentuje genetyczną bioróżnorodność Europy
16 sierpnia 2022, 11:25We wrześniu rozpoczyna się projekt „Biodiversity Genomics Europe”. Będzie on realizowany przez konsorcjum 33 instytucji naukowych z 21 krajów (19 europejskich, Kanady i USA). Polskę reprezentuje zespół badawczy pod kierownictwem prof. Michała Grabowskiego, składający się z naukowców z Katedry Zoologii Bezkręgowców i Hydrobiologii oraz Pracowni BioBank z Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Łódzkiego (UŁ).

Intel ujawnił benchmarki Penryna
18 kwietnia 2007, 13:07Intel udostępnił wyniki testów wydajności procesorów Penryn. Układy tego typu trafią na rynek w bieżącym roku.

Ile żyją koty? Dużo zależy od rasy i masy ciała
14 maja 2024, 07:32Patobiolodzy z The Royal Veterinary College w Wielkiej Brytanii i naukowcy z Narodowego Uniwersytetu Chung Hsing na Tajwanie stworzyli tabelę demograficzną kotów żyjących w Wielkiej Brytanii. To ważny krok w kierunku zrozumienia długości życia tych zwierząt oraz ich umieralności i czynników wpływających na zgony. Naukowcy przyjrzeli się 7936 kotom, które zmarły pomiędzy 1 stycznia 2019 a 31 marca 2021 roku. Następnie dane te przeanalizowali pod kątem płci i rasy.
« poprzednia strona następna strona » 1 2 3 4 5 6 7 8 …